پیشگوئیهای امیرالمومنین درباره امام زمان در نهج البلاغه (ق2)

 

حکمت ۱۴۷

« اللَّـهُمَّ بَلَى! لاَ تَخلُو الأَرضُ مِن قَائِم للهِ بِحُجَّة ، إِمَّا ظَاهِرًا مَشهُورًا ، وَ إِمَّا خَائِفًا مَغمُورًا ، لِئلاَّ تَبطُلَ حُجَجُ اللهِ وَ بَيِّـنَاتُهُ. وَ كَم ذَا وَ أَينَ أُولــئِكَ؟ أُولــئِكَ ـ وَ اللهِ ـ الأَقَلُّونَ عَددًا ، وَ الأَعظَمُونَ عِندَ اللهِ قَدرًا.

يَحفَظُ اللهُ بِهِم حُجَجَهُ وَ بَيِّـنَاتِهِ ، حَتَّى يُودِعُوهَا نُظَرَاءَهُم ، وَ يَزرَعُوهَا فِى قُلُوبِ أَشبَاهِهِم.

هَجَم بِهِمُ العِلمُ عَلى حَقِيقَةِ البَصِيرَةِ ، وَ بَاشَرُوا رُوحَ اليَقـِينِ ، وَ استَلاَنُوا مَا استَعوَرَهُ المُترِفُونَ ، وَ أَنَسوُا بِمَا استَوحَشَ مِنهُ الجَاهِلُونَ ، وَ صَحِبُوا الدُّنيَا بِأَبدَان أَروَاحُهَا مُعَلَّقَةٌ بِالَمحَلِّ الأَعلَى.

أُولئكَ خُلَفاءُ اللهِ فِى أَرضِهِ ، وَ الدُّعَاةِ إِلى دِينِهِ. آهِ آهِ شَوقًا إِلى رُؤيَتِهِم! انصَرِف يَا كُمَيلُ إِذَا شِئتَ. »

ادامه نوشته

اشعار مهدوی(2)

 

گل نرگس گل زیبا و نازم، تویی زیباترین رازو نیازم یابن الزهرا

گل نرگس برایم درد دل کن یابن الزهرا

دوچشمم را به دریا متصل کن، یابن الزهرا

 

ادامه مطلب . . .

ادامه نوشته

پیشگوئیهای امیرالمومنین درباره امام زمان درنهج البلاغه

حكمت 209

« لَتَعـطِفَنَّ الدُّنيَا عَلَينَا بَعدَ شَماسِهَا عَطفَ الضَّرُوسِ عَلى وَلَدِهَا ، ( وَ تَلا عقيب ذلك: ) وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ استُضعِفُوا فِى الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمـَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوَارِثِين ».

دنيا پس از چموشى ـ همچون شترى كه از دوشيدن شيرش ( بخاطر بچه اش ) امتناع مىورزد ـ با مهربانى همانند مادر نسبت به بچه اش رو مى آورد. ( آنگاه اين آيه را تلاوت فرمود: ) مى خواهيم بر آنان كه در زمين ناتوان شمرده شدند تفضل نموده و آنان را پيشوايان جهان و وارثان زمين قرار دهيم.

اميرالمؤمنين على(ع) در اين فراز از سخنان خود چنين خاطر نشان فرموده كه دنيا پس از روگردانيدن از اهل بيت پيامبر(ص) دير يا زود انعطاف نشان داده ، بدانها رو كند.

اكنون آيا مقصود از اين رو كردن ، پيروزى افراد برتر و شايسته تر بر كفر و ظلم جهانى ، به شكل حكومت واستقرار حق است ، يا ضعف و نابودى دشمنان و از بين رفتن موانع و بالاخره آماده شدن زمينه براى گسترش آثار علمى و اخلاقى آنها در سراسر گيتى؟!

هر دو نظريه ، بويژه نظريه نخست از طرف شارحان نهج البلاغه ارائه گرديده; ولى پر واضح است كه نشر آثار علمى و اخلاقى اهل بيت بطور مطلق و همه جانبه ، مستلزم حاكميّت مطلقه و پيروزى كامل بر عموم دشمنان است; و اين مطلب با توجه به گواه قرار دادن حضرت ، آيه شريفه را بر كلام خود ، امرى است قطعى.

 زيرا آيه شريفه بيانگر پيروزى و رهبرى و دست يابى مطلق و بى قيد و شرط مستضعفان است نسبت به آنچه در اختيار مستكبران و تحت نفوذ زمامداران گمراه و تجاوزگر قرار گرفته; و تحقق چنين امرى جز به استقرار حكومت جهانى حق و عدالت به دست اهل بيت ، به چيزى ميسّر نگردد; و مصداق آن به اتفاق عموم ، « حضرت حجة بن الحسن العسكرى » عجّل الله تعالى فرجه الشريف است.

ابن ابى الحديد پيرامون اين سخن گويد:

اماميه پنداشته اند كه حضرتش با اين جمله به امام غائبى وعده داده است كه در آخر الزمان بزمامدارى زمين نائل خواهد شد.

و اصحاب ما گويند: اين جمله وعده به امامى است كه صاحب اختيار زمين و مسلط بر كشورهاى جهان خواهد شد; ولى لازمه اين وعده موجود بودن و غائب بودن او نيست; بلكه در صحت اين تعبير كافى است كه در آخر وقت بوجود آيد.

بدين ترتيب ملاحظه مى كنيد كه ابن ابى الحديد ايراد كلام امام(ع) را درباره حضرت مهدى(ع) پذيرفته; اما مثل هميشه از اعتراف به ولادت و حيات آن بزرگوار امتناع ورزيده است.

اكنون مى گوئيم درست است كه لازمه ايراد اين وعده ، موجود بودن و غائب بودن امام مهدى(ع) به هنگام سخن نيست; لكن با توجه به ولادت آن حضرت در سال 255 ( يا 256 ) هجرى قمرى ، نه در حال حاضر مانعى از انطباق سخن امام اميرالمؤمنين على(ع) بر آن بزرگوار وجود دارد ، و نه در  عصر ابن ابى الحديد كه حدود چهار قرن از تولد آن حضرت مى گذشته; چه ابن ابى الحديد در رجب 644 تأليف « شرح نهج البلاغه »را آغاز ، و در آخر صفر 649 به انجام رسانيده است و در نتيجه مقصود از اين كلام همانست كه شيعه اماميه گفته و مى گويد.

ادامه دارد . . .

درد دل با خدا . . .

گفتم: خسته ام.

گفتی : هرگز ازرحمت خدا ناامید مباشید. "زمر/۵۳"

گفتم : کسی را ندارم.

گفتی : از رگ گردن به تو نزدیکترم. "ق/۱۶"

گفتم: ولی انگار منو فراموش کردی؟

گفتی: مرایادکنید تا شمارو یاد کنم. "بقره/۱۵۲"

گفتم: تاکی بایدصبر کرد؟

گفتی: و تو چه میدانی؟ شاید آن ساعت بسیار نزدیک باشد. "احزاب/۶۳"

گفتم: دلم گرفته!

گفتی: باید به فضل و رحمت خدا شادمان شوید. "یونس/۵۸"

 

بیایید قرآن را دوباره بخوانیم.

 

شجره طیبه صالحین/مالک اشتر-دزفول

شعر عرفانی

الهی به خاصان درگاه تو/ که راهی نپویند جز راه تو

به آنانکه مست الست تواند/ بهرجاکه هستندمست تواند

به آنانکه شبهابسوز وگداز/ بسوی تودارند روی نیاز

بگوشه نشینان پرهیزگار/ که بر مرکب طاعتند استوار

به پیران وامانده ازکاروبار/ فتاده بخاک مذلت فکار

به آن نوجوان طاعت پذیر/ که گیرنداز مرحمت دست پیر

به اشک یتیمان بی پاوسر/ که نبودکسی را ازایشان خبر

که عصیان مارا زانعام عام/ ببخشی به آل محمد، تمام

 

شجره طیبه صالحین/ دزفول

عاشق و عاشقی

 

يك شب از عشاق جامانديم و بس

قصه‌ي نالايقي خوانديم و بس

گل شكفت و قاصدك از جان گذشت

بلبل از سرشاخه‌ي ايمان گذشت

آن زمان مست خدا شد جان ما

از همه هستي رها شد جان ما

نغمه‌اي آمد مرا يكجا شكست

هر چه را دل بسته بودم جان گسست

فكر كردم عاشقي يعني همين

ديدن جان داده‌هاي روي مين

كربلا را فكه مي‌پنداشتم

كعبه را در مكه مي‌پنداشتم

در كنار ساحل اروند رود

ديده‌ام يك سر كه روي نيزه بود

در طوافش هفت‌بار عاشق شدم

عاشق و ديونه‌ي خالق شدم

سر به روي ني‌ سرآواز داشت

با خداي خود هواي راز داشت

در شلمچه عاشقي ديرينه بود

دستهاي عاشقان بر سينه بود

عاشقي را عين و شین و قاف است

قلبها را يك تلنگر كافي است

قلب ما چون بشكند جان مي‌دهد

«عاشقان را عشق فرمان مي‌دهد»

ديده‌ها را پر از محرم مي‌شود

راه ما تا كربلا كم مي‌شود

آمپول معنویت

 

خدایا! تامارا مسلح نکرده ای از ضامن خارج نکن.

این قدر خود را سرزنش نکنید، خدا پس از آفریدن شما به خود تبریک گفت.

هرچه روح به خدا نزدیک تر باشد، آشفتگی اش کمتر است. زیرا نزدیک ترین نقطه به مرکز دایره، کمترین تکان رادارد.

گفتابه ره عشق توباید کرد/ ره پر ز حرامی است، خطر بایدکرد

یا ذوق سفر زسر بدر باید کرد/ یا در ره دوست ترک سر باید کرد

قافله ی ما قافله ی از جان گذشتگان است، هرکه از جان گذشته نیست باما نیاید.            (مهدی باکری)

غیبت ، مین قابل انفجار در درون انسان است و زبان ضامن آن.

 

شجره طیبه صالحین / دزفول

بیداری اسلامی

 

این هم کلیپی زیبا با موضوعیت بیداری اسلامی که توسط اعضای یکی از حلقه های صالحین بسیج مسجد امام خمینی(ره) شهرستان دزفول تهیه وتدوین شده.

امیدوارم خوشتون بیاد. 

 

نظریادتون نره.

ادامه نوشته

تناقضات زمان ما

ما امروزه خانه های بزرگتر اما خانواده های کوچکتر داریم، راحتی بیشتر اما زمان کمتر.
مدارک تحصیلی بالاتر اما درک عمومی پایین تر، آگاهی بیشتر اما قدرت تشخیص کمتر داریم.


حتما ادامه متن را بخونید

امیدوارم موثر باشه . . .

ادامه نوشته

جنگاوران ركاب مهدى(عليه السلام) چگونه اند؟

 رزم آوران خدا جويى كه به عنوان جنود الهى برگزيده شده اند، جهادگران پيروزى كه پس از عمرى مجاهده با شيطان و هوس در زمره ياوران سپاه ايزدى امام قائم(عليه السلام) در آمده اند، پيكارجويان افتخار آفرينى كه شمشير بركف در ركاب امام نور بر صف ظلمت زدگان سپاه شرك و كفر و ستم تاخته اند، در زير پرچم سردار لشكر توحيد چه حالى دارند؟ حال منتظران نيز همانگونه است!

 

ادامه مطلب و نظر فراموش نشه . .!

ادامه نوشته

انتظار بهار و باران!

شناخت شخص مورد انتظار و آگاهى نسبت به ويژگى ها و عملكردهاى او، در كيفيت انتظار مؤثر است. همين كه منتظر بداند در انتظار كيست و پس از به سر آمدن انتظار با چگونه انسانى روبرو خواهد شد و در چه اقداماتى با او همراه خواهد بود، در نحوه آمادگى او و آماده سازى محيط او تأثيرگذار است.

 

ادامه مطلب . . . 

ادامه نوشته

شاخص اعضای حلقه صالحین

سلام ، امروز براتون فرم شاخصهایی که یک عضو در حلقه های صالحین باید داشته باشه رو گذاشتم.

ضمنا این فرم به تفکیک مقاطع مختلف (نوجوان دوره متوسطه - نوجوان دوره راهنمایی - جوان - بزرگسال) است.

در لینک دومی فرم کارنامه این شاخص ها رو گذاشتم.

البته بدلیل اینکه این کارنامه یک فرم رسمی است براش رمز گذاشتم ، اگه خواستید دانلودش کنید اول باید عضو بشید تارمزش را براتون بفرستیم.

موفق باشید.

نظر یادتون نره.

ادامه نوشته

مراسم شهادت امام حسن مجتبی (ع)

این هم از سخنرانی ومداحی مراسم شهادت امام حسن مجتبی که در حسینیه خمسه طیبه(ع) برگزار شده بود.

البته مربوط میشه به دوسال پیش

سخنران برنامه حاج آقا شریعت بوده

ومداحش بردار کربلایی مهدی تدینی بوده. که بترتیب لینک دانلود شون راقرار دادم که هرکه دوست داشت دانلود کنه.

نظر فراموشتون نشه.

http://s2.picofile.com/file/7237954729/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AD%D8%A7%D8%AC%E2%80%8C%D8%A2%D9%82%D8%A7_%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA.mp3.html

 

http://s2.picofile.com/file/7237966769/%D8%B1%D9%88%D8%B6%D9%87.mp3.html

 

http://s2.picofile.com/file/7237980856/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D8%AA%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C.mp3.html

 

 

ویژه روزهای جمعه(یا بگیم آقامون مهدی)

روز آدینه شدو تشنه دیدارتوام سالیانیست که سرگشته بازار توام

بوی پیراهن تو میرسد از راه کنون یوسفا!

دیده به راه تو و بیمارتوام! یااباصالح المهدی(عج)

-----------------------------------------------------------------

وقتی میان هوس ونفس جنگ میشود

قلبم به چشم هم زدنی سنگ میشود

آقا ببخش که سرم گرم زندگیست

کمتر دلم برای شما تنگ میشود. . .

-----------------------------------------------------------------

عمری در انتظار نشستم، نیامدی

گفتند به روز جمعه تواز کعبه می رسی

هرجمعه روبروی قبله نشستم نیامدی!!!

----------------------------------------------------------------

مهدیا!

ورق های توسل گشته دسته وانگشتانمان هم پینه بسته

فقط ازتو سرودیم ونگفتیم که از اعمالمان هستی تو خسته . . .

----------------------------------------------------------------

این روزها که حادثه بیداد می کند

دل از فراق روی تو فریاد می کند

برگرد ای مسافر تنهای فاطمه

بانگ تو قلب رهبرم را شاد می کند.

صفات منتظران

شناخت امام و اعتقاد به امامت:

تا امام زمان(عليه السلام)شناخته نشود و امامت او مورد اعتقاد قرار نگرفته باشد چگونه مى تواند انتظار شكل بگيرد؟! و چنين شناخت و اعتقادى اساسى ترين ويژگى منتظران به شمار مى آيد از آن رو كه خود از اركان مهم انتظار و مقدمه آن محسوب مى شود. چنانكه در كلام امام سجّاد آمده است:

ادامه نوشته

خطبه 152 نهج البلاغه درباره امام زمان

 

« وَ قَد طَلـَعَ طَالِعٌ ، وَ لَمـَعَ لاَمِعٌ ، وَ لاَحَ لاَئِحٌ ، وَ اعتَدَلَ مَائِلٌ ، وَ استَبدَلَ اللهُ بِقَوم قَوماً ، وَ بِيَـوم يَوماً ، وَ انتَـظَرْنَا الْغِيَرَ إنْتِظَارَ الْمـُجدِبِ الْمـَطَرَ. وَ إِنَّمـَا الأَئِمـَّةُ قَوَّامُ اللهِ عَلى خَلْقِهِ ، وَ عُرَفَاؤُهُ عَلى عِبَادِهِ. . .  »

ادامه نوشته

قرارگاه عمار

سلام،جهت عضویت در

قرارگاه عمار (حامیان ولایت )    

                     عبارت "یاحسین " را به

                   شماره <۳۰۰۰۸۷۹۴> پیامک کنید.

دوستان نظر یادشون نره . . .

شرح كوتاهى درباره ولايت فقيه

 

ولايت يعنى رهبرى و حكومت، فقيه يعنى كسى كه داراى شرايط استنباط احكام از ادلّه اسلامى باشد، به علاوه عادل و پرهيزكار نيز باشد.

ادامه نوشته

خطبه 150 نهج البلاغه درباره مهدویت

 

« . . . يا قومِ هذَا إِبانُ وُرودِ كُلِّ مَوعُود ، و دُنُوٍّ مِن طَلعةِ مَا لاَ تَعرفُون. أَلا و إِنَّ مَن أَدركَها مِنَّا يَسرِى فِيهَا بِسِراج مُنِير ، و يَحذُو فِيهَا عَلَى مِثالِ الصَّـالِحِين ، لِيَـحُلَّ فِيهَا رِبقاً ، و يُعتِقَ فِيهَا رِقَّاً ، و يَصدَعَ شَعْباً ، و يَشعَبَ صَدعاً ، فِى سِترِة عَنِ النَّاس ، لاَ يُـبصِرُ القَائِفُ أَثَرَهُ ، وَ لَو تَابَعَ نَظَرَهُ . . . »

ادامه نوشته

قرآن و مهدويت

درباره ولايت ائمه اثنى عشر(عليهم السلام) و حكومت عدل حضرت مهدى(عليه السلام) و جهان گير شدن اسلام به كدام آيه از قرآن كريم مى توان استشهاد نمود؟

ادامه نوشته